جواهرات متناسب با هر بودجه، مناسبت و سلیقه جواهرات متناسب با هر بودجه، مناسبت و سلیقه .

جواهرات متناسب با هر بودجه، مناسبت و سلیقه

چگونه الماس اصل را شناسایی کنیم

آیا انگشتر الماس شما اصل است؟ الماس سنگی ارزشمند و البته گران است که در صنعت طلا سازی استفاده می‌شود و بسیار مورد توجه خانم‌ها است. اگر تصمیم داشته باشید که برای خرید یک انگشتر الماس به طلافروشی مراجعه کنید باید مواظب باشید تا الماس تقلبی را به جای الماس اصل به شما قالب نکنند! اما چگونه باید متوجه شویم؟

در این مقاله ما را تا انتها دنبال کنید تا نحوه تشخیص الماس اصل را بهتر متوجه شوید.

1- از ذره بین جواهرسازی استفاده کنید

لوپ یا ذره‌بین جواهرسازی وسیله‌ی خوبی برای تشخیص الماس اصل از تقلبی است. این وسیله ارزشمند که تا 10 برابر یکشی را بزرگ می‌کند می‌تواند به شما کمک کند تا الماس تقلبی را بشناسید. حالا سوال اینجاست که با لوپ چطور تشخیص دهیم که الماس تقلبی است یا اصل؟!

همان‌طور که می‌دانیم الماس سنگی است که از بلوره‌های منظمی در کنار هم تشکیل گردیده است. حال وقتی با استفاده از وسیله‌ای مثل لوپ شما هرگونه بی نظمی، ناخالصی و یا هر کریستال معدنی دیگری می‌بینید می توانید به احتمال زیاد به اصل بودن الماس خود شکل کنید!

2- آزمون بخار

روش دیگر اطمینان از اصل بودن الماس، استفاده از آزمون بخار است. بهتر است بدانید که الماس واقعی نمی‌تواند گرما در خود نگه دارد و شما وقتی به آن بخار می‌دهید مانند وسیله‌ای چون آینه عمل می‌کند؛ یعنی اگر به‌صورت کند و با سرعت کم جمع شود و یا اصل جمع نشود احتمالاً الماس پیش روی شما تقلبی است. حال شاید بگویید که در طلافروشی بخار از کجا بیاوریم؟! از بخار دهان خود استفاده کنید. سعی کنید چند ثانیه نفس خود را حبس کنید و سپس به الماس بدمید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

3- انعکاس نور

یکی دیگر از روش‌های تشخیص الماس اصل از تقلبی، توجه به انعکاس نور است. الماس را مقابل نور بگیرید. اگر در ان انعکاسی از نورهای رنگی دیدید بدانید که آن تقلبی است. چراکه الماس اصل معمولا انعکاس خاکستری دارد.

4- خراش دادن

باید بدانید که الماس یکی از سخت‌ترین سنگ‌های جهان است. پس با وسیله‌ای سخت و یا خشن به الماس پیش روی خود خراشی وارد کنید اگر هیچ خطی وارد نشد و الماس کاملاً بی‌عیب و خط و خطوط ماند شما در حال خرید یک الماس اصل هستید.

5- خراش دادن بر روی سمباده

شاید لازم باشد که برای اطمینان از اصل بودن سنگ الماس خود گاهی کارهای جالبی انجام دهید. یکی از این کارها می‌تواند این باشد که یک برگ سمباده با خود ببرید؛ و با الماس پیش روی خود روی ان خراش بیندازید. اگر الماس شما واقعاً اصل باشد باید بر روی سمباده خطر بی اندازد.

6- انداختن داخل آب

تست ساده دیگر برای تشخیص این موضوع این است که الماس را داخل آب بیاندازید. اگر الماس روی آب شناور ماند احتمالاً با چیز دیگری مانند کوارتز و یا شیشه طرف هستید نه الماس!


برچسب: الماس، تشخیص الماس، راهنمای تشخیص الماس،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۲:۴۲ توسط:لیلا جعفری موضوع: نظرات (0)